vineri, 18 februarie 2011

Grădina Botanică - Jibou



     Zilele astea am discutat cu o nouă amică, cu care tind să sper că împărtăşim aceeaşi pasiune - florile netăiate - cum numesc eu această relaxare sau pasiune. În scurt timp ne vom şi întâlni pentru o cafea şi un schimb de plante, frunze, bobi etc. Dar nu despre asta vreau să spun azi, aici. Mi-am adus aminte de vizita pe care am făcut-o acum ciţiva ani la Grădina Botanică din micuţul oraş românesc Jibou.
    Grădina botanică de la Jibou cunoscută sub numele de Grădina Botanică "Vasile Fati", după numele celui care s-a zbătut ani la rând pentru a demonstra că parcul din împrejurimile castelului Wesselenyi, unde funcţiona liceul la care era profesor de biologie, este potrivit pentru organizarea unei grădini botanice. 
   Grădina Botanică este situată în partea de nord-est a oraşului Jibou, pe terasa a doua a râului Someş.
   Grădina Botanică "Vasile Fati" este organizată pe sectoare. Fiecare sector grupează plantele dintr-un anumit punct de vedere, având şi un complex de sere colecţionare, de microproducţie şi cercetare. 
   În cadrul grădinii botanice mai funcţionează un acvariu şi un mic parc zoo. 
   Există aici şi o mică şi cochetă grădină japoneză unde poţi face fotografii romantice persoanei iubite. 
 


 


 

mica gradina japoneză
Menţionez că ultima imagine, cea cu gradina japoneză, este preluată de pe http://simplis.wordpress.com



16 comentarii:

  1. Impresionant...Prezentarea judicios efectuata de autoare aduce un plus de cunostinte iubitorilor de natura. Apreciez mai ales latura sentimentala pe care Alina o impregneaza articolului cu ajutorul fotografiei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Florina, stiu ca tu esti. HA! Multumesc pentru sincerele aprecieri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos, felicitari!
    (Oh, de-as avea timp sa le citesc pe toate!
    Well, putin cate putin...) =D

    RăspundețiȘtergere
  4. Rielle, multumesc ca ma citesti, atit cit iti permite timpul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place, mi-ati facut pofta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim (raluca) ma bucur ca ti-am facut pofta...e aproape de voi zona :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei, 325 km nu e chiar aproape, dar e mai puţin decît de la Iaşi la Jibou :)
    Despre Jibou nu ştiu ce să spun, am auzit că ar fi un orăsel mic şi frumos. Noi am fost în treacăt, am vizitat Grădina Botanică şi ne-am îndreptat spre Gîlgăul Almajului să vedem Grădina Zmeilor. Data viitoare ne vom documenta despre Jibou şi-l vom vizita pe îndelete.

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumoase fotografii... in special cele cu nuferi si cea cu un frumos cactus inflorit. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Carmen, frumoase fotografii, asa este. Dar mai frumos e locul de acolo. Si cactusii infloriti sunt spectaculosi

    RăspundețiȘtergere
  10. eu sunt salajeanca din Zalau si daca te uitai pe blogul meu ai fi vazut poze asemanatoare cu ale tale:-)))))e o splendoare,sunt plante unice in lume,te impresioneaza la maxim,pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Doinitza, m-am uitat pe blogul tau, dar, recunosc ca nu am avut timp sa il rasfoiesc temeinic. Cand am trecut noi prin Zalau, la un momenta dat, am prins si zilele orasului Zalau....inchis centrul..nebunie mare..muzici...foarte fain.

    RăspundețiȘtergere
  12. buna, te rog sa pui sursa pentru ultima imagine, cea cu gradina japoneza: simplis.wordpress.com

    Mersi mult!

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu mulţumesc pentru permisiunea de a folosi imaginea de la tine!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multe privelisti frumoase din Jibou si imprejurimi pe blogul bibliotecii orasenesti din localitate:
    http://piszkulyka.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere