miercuri, 2 februarie 2011

Câteva zile la Băile Felix

     În drumul tău prin ţară, opreşte-te pentru o vizită scurtă în Băile Felix.
     Nu-ţi va părea rău!
     Te poţi caza a oricare din hotelurile din zonă. Multe din ele foste comuniste, de 2-3 stele, reabilitate oarecum, dar nu te aştepta la cine ştie ce condiţii. Sunt frecventate, de regulă, de cei care vin anual la tratament. 
     La băştinaşii din zonă, cu căsuţele lor mici, nu te-aş sfătui să te cazezi. Deşi îţi promit că au apă caldă toată ziua e cam riscant să te trezeşti că faci duş doar cu apă rece. Iar condiţiile generale de cazare oferite de aceştia sunt mai mult decât îndoielnice.
    Alternativa ţi-o dau pensiunile din zonă, unele ridicate chiar la şosea. 
    La una din acestea ne-am cazat şi noi, bucurându-ne de câteva zile de relaxare, chiar dacă ne aflam în mijlocul toamnei cu ploi  şi atmosferă mohorâtă.
    Dar în Băile Felix nu ai cum să te plictiseşti mai ales dacă îţi place apa, bălăceala şi berea. Astfel că nici nu ne trezeam bine de dimineaţă, ne luam costumaţia adecvată pentru piscină şi mergeam la bălăceala în apă termală, evident. În ziua în care a plouat şi a fost foarte frig am mers la piscina acoperită a hotelului Internaţional, pentru că e deschisă şi publicului larg, nu numai clienţilor cazaţi acolo. 
   A doua zi a fost senin şi relativ cald şi cel mai indicat e să te bălăceşti în ştrandul Apollo. Au şi bazin acoperit, mai mic, pentru copii, dar bazinul cel mare e afară, neacoperit, şezlonguri multe şi un chioşc de unde poţi cumpăra câte ceva de ronţăit în cazul în care nu mai poţi de foame, dar şi acea minunată licoare de-i zice "bere". Super atmosferă, super bălăceală în apa termală, plus că faci şi baie şi distracţie, dar şi tratament. Sunt recunoscute proprietăţile terapeutice ale acestei ape termale, ce este folosită pentru o serie de afecţiuni cum ar fi cele reumatismale inflamatorii, degenerative, ginecologice etc. etc. 


    După ce ne bălăceam câte o zi întreagă în apă, în drumul nostru spre pensiune ne delectam cu câte un savuros de bun porumb fiert.  O minunăţie!

   Când ajungeam la pensiune, dădeam nas în nas (impropriu spus, evident) cu un enorm rottweiler. Frumos exemplar. Sărea pe gardul ţarcului lui, gata-gata să ne ia la păpat. Dar, patronul ne învăţase cum să domolim fiara turbată. Dacă îi spuneai Dinamo!Dinamo!...fiara sfăşietoare se refugia timidă într-un colţ al cuştii sale şi se uita cu o privire caldă şi blândă, privire pe care numai cei ce au avut rottweiler pot înţelege despre ce vorbesc eu aici. Timid, spăşit ...un mieluşel. Explicaţia? Dinamo, marea echipă de fotbal, era atunci pe ultimele locuri ale clasamentului, aşa că bietul câine se ruşina şi el de ruşinea lor. Nu că între timp situaţia echipei Dinamo s-ar fi schimbat în prea mult bine. Dar să nu ne abatem de la subiect: Băile Felix.
  Seara ne mai plimbam puţin prin staţiune, ne duceam la lacul din centrul acesteia pentru a admira nuferii termali, broscuţele ţestoase şi peştişorii.
nufăr termal
 

    Dar cel mai mult ne-au încântat lotuşii termali. Păcat că nu am ajuns în sezonul înfloririi lor. Dar chiar şi aşa tot nemaipomenit de frumoşi sunt. Îţi dau senzaţia că te afli pe un tărâm de basm, mai ales pe ploaie cum i-am văzut noi. 
finii noştri aflaţi într-o scurtă "lună de miere" ..cu naşii
lotus boboc

  Anul acesta de Paşti, se pare că vom ajunge în zonă şi o să zăbovim măcar pentru o baie...două. Plus că am aflat de pe internet că s-a mai amenajat încă un strand nou. Super bălăceală!!!!!!!!

9 comentarii:

  1. Foarte frumos! E printre putinele zone din tara unde nu am ajuns, inca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Auzi, Alina, să nu comentezi de Dinamo, că se supără rottweillerul. Cît crezi că poate suporta şi el, la un moment dat va ceda nervos, să ştii... şi-o să treacă, Doamne fereşte, la Rapid... Sau stai ca nici Rapid nu e tocmai sus în clasament :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexa, cînd ai ocazia, merită să poposeşti în zonă, chiar dacă nu eşti o mare iubitoare de apă, ştrand, bălăceală (cum nu-s nici eu, de altfel). Oradea este un oraş frumos ce se laudă chiar şi cu o cetate medievală (într-o stare ce se degradează văzînd cu ochii, din păcate). Ar mai exista şi un aven spectaculos pe numele său Craterul de la Betfia, dar pe care noi încă nu l-am vazut. Iar de aici te poţi îndrepta spre Peştera Urşilor sau spre staţiunea Stîna de Vale.

    RăspundețiȘtergere
  4. Alexa, e foarte fain în zonă. Merită să încerci dacă ai drum pe acolo. Şi aşa cum zicea Remi poţi merge şi spre alte obiective. Peştera Urşilor e unul dintre ele şi voi scrie ceva şi despre vizita acolo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Remik, cât despre Dinamo eu una nu am decât cuvinte bune, ştii doar :))

    RăspundețiȘtergere
  6. cam cîte am şi eu despre Rapid, aşa-i? ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pestera Ursilor am vizitat-o, cand am facut un traseu pe Valea Ariesului - Scarisoara.
    Baile Felix au fost atunci in plan dar din pacate nu am mai ajuns.
    Imaginea cu nuferii m-a fermecat deci sigur voi ajunge anul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Alexa, mă bucur că te-a fermecat imaginea nuferilor şi poate reuşeşti să poposeşti putin acolo.
    La Scărişoara am fost şi noi şi e minunat acolo. Sper că vom ajunge căt mai curind , să o ducem şi pe Miruna noastră.

    RăspundețiȘtergere