joi, 3 februarie 2011

La vară, din nou la "Bunica"

   Zilele trecute am vorbit la telefon cu prietenii noştri de la mare, mai precis din Constanţa. Aşa se face că m-a cuprins dorul de mare, după cum probabil v-aţi dat seama din postările anterioare pe acest subiect. Ei bine,  erau bucuroşi şi ne aşteaptă. Aşa că şi anul acesta îi vom vizita şi vom face plajă în vestita staţiune de pe litoral, "Perla" Mării Negre...staţiunea cu nume sinonim pentru bunica....MAMAIA!!!! Prietenii noştri stau în Constanţa, doar la o aruncătură de băţ de barierele lui Mazăre, aşa cum le ştie toată lumea, cele instalate la intrarea în staţiunea Mamaia.
   O staţiune cosmopolită, aglomerată. Vizitată de cei cu bani, mai ales în partea de nord a ei, unde se află vestitele cluburi de noapte, de fiţe, hotelurile de 5 stele, cel al lui Hagi, cel şi mai fiţos ce poartă nume de câine, locurile unde maşinile parcate au numerele de înmatriculare scoase...unde fetele sunt de plastic (cele mai multe), iar baieţii se cred toţi mai tari ca Bote. 

Bamboo
Iaki 
Rex

   Dar Mamaia e şi staţiunea celor cu buzunare nu prea pline sau poate aproape deloc, unde plaja e frumoasă şi plină de turişti cu copii, veniţi de prin toate colţurile ţării. Unii nu o plac deloc pe Mamaia din diverse motive care mai de care mai din domeniul filozofiei. 
   Îmi place Mamaia pentru că am parte de oameni care mă găzduiesc cu drag, făcându-mă să mă simt ca acasă, asta în primul rând.
   Îmi place Mamaia pentru că nu apuci să te odihneşti, să te plictiseşti, pentru că e o agitaţie continuă şi pentru că sunt foarte mulţi copii. 
  Îmi place Mamaia pentru că are Aqua Magic, dar şi Delfinariul, unde mergeam de pe vremea când eram mică, pentru a-l vedea pe Marc, delfinul, făcând acrobaţii. A murit săracul acum vreo doi ani, parcă. Acum sunt doi delfinaşi noi şi abia aştept să îi vadă şi micuţa mea.
   Îmi place Mamaia pentru că are plaja lată şi intrarea lină în mare, fără valuri mari, numai bună pentru joaca celor micuţi.
   Îmi place Mamaia pentru că are apă curată...eu cel puţin aşa am prins-o de câte ori am mers acolo. 
   De mâncat se mănâncă bine la "împinge-tava", aşa cum zice soţul meu, la o terasă cu copertina mare şi roşie, situată cam la jumătatea distanţei dintre barierele de la intrare şi plajă, foarte aproape de hotelul Parc. Iar o shaormerie foarte faină, de unde nu rişti să iei vreo salmonella sau mai ştiu eu ce, se află tot cam pe acolo, ceva mai aproape de plajă. Bere ieftină şi la pahar pe plajă, cafeaua destul de acceptabilă, şezlonguri cu umbrelă mare...apă şi soare.
 
 Palmierul unde tot turistul se pozează
 

   Şi cele două mari plăceri ale noastre: hamsiile şi vata pe băţ

   Aşa că...anul ăsta la mare, iar la Mamaia....

7 comentarii:

  1. din toata decrierea ta, minunata de altfel, singurul lucru care mi a atras atentia , si implict m-a facut sa salivez de pofta a fost "sardinele" . Astfel incat , abia astept sa ajung la mare, marea noastra , nu cele de prin strainatati, sa mi infing degetele intr o portie generoasa de hamsii prajite cu usturoi.
    Te pup si astept noi postari sa le citesc cu drag si sa redescopar Romanica noastra minunata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ştiu de cîte ori să-ţi mai spun: îi zice vată de zahăr, nu pe băţ ;) Iar pe mine mă încîntă halba mai mult decît sardinele/hamsiile :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai uitat să spui de mic-dejunul pe plajă format din plăcintele gustoase cu brînză sau carne, după preferinţa fiecăruia... Ori gogoşi cu bere, în cazul meu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Monya, ma bucur ca ceva tot tiţa atras atentia. Si eu abia astept sa ajung la mare, asta a noastra , asa cum e ea.
    Remi..am uitat na...ca is batrina de acu..mai uit si eu

    RăspundețiȘtergere
  5. eu nu pot să îi zic vată de zahăr, doar ştii :))
    pentru mine e vată pe băţ :))

    RăspundețiȘtergere
  6. He he... Mamaia... Mâine, poimâine vine vara, deşi ştiu că la ora asta nu prea mă crezi, ţinând cont de ceea ce este afară, dar cât de curând vom fugi cu toţii să simţim briza mării. :D

    RăspundețiȘtergere
  7. CArmen, te cred! Şi eu abia aştept vara...şi nu numai pentru a merge la Mamaia. Personal aş merge în altă parte la Marea Neagra, adică la Corbu. Dar pentru asta mai avem nevoie de ceva echipament pt campare, mai aşteptăm măcar un an să mai crească şi Miruna ...şi nu în ultimul rând trebuie să mai gasim pe cineva doritori de a sta la Mare ca nomazii.

    RăspundețiȘtergere